رداءات الكشفية لا يلوثها الدنس، بقلم/ هشام عبد السلام موسى

رداءات الكشفية لا يلوثها الدنس، بقلم/ هشام عبد السلام موسى

رداءات الكشفية لا يلوثها الدنس
بقلم/ هشام عبد السلام موسى
Scout hacks are not polluted by sex
By: Hisham Abdel Salam Moussa



18 يوليو 2019

ثلاث رداءات للكشفية أطالت عمرها إلى 112 عام منذ 1907 وإلى الآن، بهذه الرداءات استطاعت الكشفية أن تتغلغل إلى المجتمعات دونما عناء؛ فتنتشر سريعا سريعا، لتصل عضويتها اليوم إلى ما يزيد عن 50 مليون كشاف وقائد وعدد مماثل من المرشدات والقائدات، وليبلغ متوسط عدد الذين مروا بالكشافة والمرشدات طوال هذه السنين إلى ما يقرب من مليار كشاف ومرشدة.

وأول هذه الرداءات هو رداء الإيمان بالله، بضرورة أن يؤمن الكشاف بوجود إله، وبضرورة أن يقوم هذا الكشاف بواجباته نحو الإله الذي يؤمن به كل حسب عقيدته، وهذا الواجب نحو الله محكوم بافعل ولا تفعل، أي الأوامر والنواهي الربانية التي أمرنا بها، أو نهانا عنها، فعندما يأمرنا الله أن لا نكذب فلا نكذب، وعندما يأمرنا الله أن لا نزني فلا نزني، وعندما يأمرنا الله أن لا يعاشر الذكر الذكر والا المرأة المرأة فهذه أوامر ربانية في كل الأديان، وعندما يأمرنا الله أن نفعل الخير نفعله، وعندما يأمرنا أن لا نؤذي الحيوان لا نؤذيه، وعندما يأمرنا أن نحترم من هم أكبر منا نحترمهم، فأوامر الله ونواهيه هي القواعد الإنسانية السليمة،وهي مفاتيح الحياة التي أعطاها الخالق للمخلوق، كي تستقيم حياته ويسعد فيها، وأي خروج عن تلك القواعد بدعاوى الحرية الشخصية والإنسانية؛ هو انحراف عن السلوك القويم.

والرداء الثاني للكشفية هو القيام بالواجب نحو الآخرين، وبمعنى أشمل الوطن، فالكشفية حركة وطنية تعترف بمقومات الوطن والمواطنة، وتعلي من قيمة الدور الإنساني في القيام بالواجب نحو الآخرين في مشاركة مجتمعية تعزز من قيمة الوطن والمواطن، بل وتعزز احترامه وتقديره، وعدم الإساءة إليه بالاستغلال الجنسي، أو تبني الترويج لأي سلوك شاذ يهدم قيم المجتمع ويطعن في أخلاقه مثل العلاقات المثلية بين الذكور والذكور، والإناث والإناث، أو السماح بتفشي الرذيلة، أو المخدرات والمسكرات، فواجب الكشاف تجاه المجتمع هو حماية المجتمع من كل العلل والآفات غير السوية إلى جانب دوره الحقيقي في المشاركة المجتمعية في بنائه وتنميته.

والرداء الثالث للكشفية هو القيام بالواجب نحو الذات، ويبدأ ذلك باحترام الذات وتقديرها، والسعي الدائم لتنميتها، وإكسابها المعارف والمهارات والقدرات وتقويم سلوكياتها بما يتفق مع واجبات الدين، وقيم المجتمع السائدة، وأعراف وتقاليد المجتمع، فالمجتمع على سبيل المثال لا يتقبل العلاقات الشاذة بين مثليين، والمجاهرة بها تسبب اشمئزازا لكل من يتعرض لموقف كهذا، ببساطة لأن ذلك يتنافى مع الفطرة السوية التي فطر الله الناس عليها.

وعليه.. ولكل ما تقدم نجد أن رداءات الكشفية الثلاثة لايلوثها الدنس، ولن نسمح بذلك وسنقاوم هذا التيار، ولكل من أراد أن يسمح بتغلغل المثليين في الكشفية وإقحامهم في أنشطتها أن يراجع نفسه، فالكشفية مطالبة بمقاومة هذه السلوكيات خارجها، فما بالكم إذا كان الداء قد نفذ إليها؟؟!!.



Scout hacks are not polluted by sex
By: Hisham Abdel Salam Moussa

18 July 2019

Three scapegoats have lived to 112 years since 1907. To date, these scams have been able to penetrate communities effortlessly; they spread rapidly rapidly, reaching more than 50 million scouts, commanders and a similar number of female guides and leaders. Scouts and guides throughout these years to nearly a billion scouts and guides.

The first is the bond of faith in God, the need for the scout to believe in the presence of God, and the need for this scout to perform his duties toward the God who believes in him according to his faith. This duty towards God is doomed to do and does not do, When Allah commands us not to lie, we do not lie, and when God commands us not to be greedy, we do not perform adultery, and when God commands us not to marry male and female women, these are divine commands in all religions. When God commands us to do good, we are commanded not to hurt. The animal does not hurt him, and when he orders us to respect who are the greatest of us carving Important, God Vowamr and prohibitions are sound humanitarian rules, a life given by the Creator of the creature keys, so upright life is happy and where, and any deviation from those rules of personal claims and human freedom; it is a deviation from ethical conduct.

The scarcity of the scout is to do the duty towards others, and in the sense of the whole country. Scouting is a national movement that recognizes the fundamentals of the homeland and citizenship and raises the value of the humanitarian role in carrying out the duty towards others in community participation that enhances the value of the homeland and the citizen and enhances its respect and appreciation. , Or to promote the promotion of any abnormal behavior that destroys the values of society and undermines ethics such as homosexuality between males and females, female and female, or allow the spread of vice, or drugs and alcoholics, the duty of the scout towards society is to protect society from all ills and irregular pests Its real role in community participation in its construction and development.

The third answer to scandals is to do the duty towards oneself, beginning with self-esteem and appreciation, and constantly striving for its development, imparting knowledge, skills and abilities and evaluating its behavior in accordance with the duties of religion, the values of the prevailing society and the customs and traditions of society. For example, society does not accept abnormal relations between homosexuals, And the manifestation of it disgusted everyone who is exposed to such a situation, simply because it is contrary to the common sense that God has broken people.

Therefore, for all of the above, we find that the three scouts of the scout for their uncleanness, and we will not allow it and we will resist this trend, and anyone who wanted to allow the penetration of homosexuals in the Scout and engage in their activities to review itself, Scalpia is required to resist these behaviors outside, so what if the disease has Do it ?? !!.